Ενημέρωση φοιτητών/τριων με Αναπηρία (ΦμεΑ) ή Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΦμεΕΕΑ) του Παν/μιου Κρήτης

Σεπ 29, 2021

Το Συμβουλευτικό Κέντρο Φοιτητών (ΣΚΦ), τηρεί αυστηρά τους κανόνες εμπιστευτικότητας και
απορρήτου για οτιδήποτε αφορά τον ακαδημαϊκό κύκλο φοίτησης κάθε φοιτητή/τριας του Π.Κ,
ακολουθώντας το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων 2016/679, περί προστασίας δεδομένων
προσωπικού χαρακτήρα. Συγκεκριμένα, η στήριξη των ΦμεΑ και ΦμεΕΕΑ γίνεται σε απευθείας
συνεργασία με το ΣΚΦ, κατόπιν αιτήματος του φοιτητή/τριας, εφόσον οριστικοποιήσει τη δήλωση
μαθημάτων του/της.
Συγκεκριμένα:
Α. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΈΣ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Ο/η ενδιαφερόμενος/η φοιτητής/τρια επικοινωνεί με την Κοινωνική Λειτουργό της ομάδας στήριξης
φοίτησης του ΣΚΦ τηλεφωνικά, κ. Λυγερούδη Πέπη (2810-393653, καθημερινά 9:00 -14:00) ή μέσω
ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (hskf@edu.uoc.gr) για να ορίσει προσωπική συνάντηση, όπου θα γίνει η
λήψη του Κοινωνικού Ιστορικού με στόχο να αποτυπώσει το παρουσιαζόμενο πρόβλημα και να
υποδείξει το αίτημα.
Β. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΈΣ ΤΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Ο/η ενδιαφερόμενος/η φοιτητής/τρια επικοινωνεί μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
(rskf@admin.uoc.gr) από το ακαδημαϊκό του /της e-mail με το ΣΚΦ ή τηλεφωνικά 9:00 -14:00
(28310-77979) με το στέλεχος κ. Χαμηλάκη Ειρήνη, ώστε να οριστεί προσωπική συνάντηση με την
Ψυχολόγο κ. Σμαργιανάκη Μαρία (28310-77982) από την οποία θα γίνει η λήψη ιστορικού, με στόχο
να αποτυπώσει το παρουσιαζόμενο πρόβλημα και να υποδείξει το αίτημα.

Γ. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
 Κατά την πρώτη συνάντηση, ο/η φοιτητής/τρια προσκομίζει, ιατρικές βεβαιώσεις,
αξιολογήσεις και γνωματεύσεις που τον/την αφορούν.
 Υπογράφει έντυπα που αφορούν την συλλογή και επεξεργασία Δεδομένων Προσωπικού
Χαρακτήρα, ακολουθώντας το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων 2016/679, περί
προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
 Υπάρχει επικοινωνία και συνεργασία στελέχους του Συμβουλευτικού Κέντρου Φοιτητών με
τον φοιτητή/τρια για προτεινόμενους εξατομικευμένους εναλλακτικούς τρόπους
εκπαιδευτικών διευκολύνσεων2
που δικαιούται.
 Συντάσσεται και αποστέλλεται επιστολή (ιδιοχείρως ή ηλεκτρονικά) προς τους διδάσκοντες
και τον Προέδρο του Τμήματός του/της, όπου αναφέρονται οι ανάγκες και οι εξατομικευμένοι
προτεινόμενοι τρόποι εκπαιδευτικών διευκολύνσεων. Η τελική απόφαση εφαρμογής ή όχι
(καθώς και ο τρόπος εφαρμογής) των σχετικών προτάσεων, λαμβάνονται αποκλειστικά από το
τμήμα και τους διδάσκοντες του εκάστοτε τμήματος, οι οποίοι ενημερώνουν το ΣΚΦ.
 Επισημαίνεται ότι, το αίτημα του/της φοιτητή/τριας για παροχή εκπαιδευτικών διευκολύνσεων
ανανεώνεται σε κάθε ακαδημαϊκό εξάμηνο. Ο φοιτητής/τρια οφείλει να ενημερώνει εντός των
οριζόμενων προθεσμιών3 το ΣΚΦ για κάθε νέο αίτημά του, καθώς οι εκπαιδευτικές
διευκολύνσεις ισχύουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (συγκεκριμένη εξεταστική
περίοδο).

1
α) Άτομα πάσχοντα από σοβαρές ασθένειες (Ν.3794/ΦΕΚ Α’/156/4-9-2009, Εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ Φ5/1449/Β3). Πρόκειται
για φοιτητές που έχουν εισαχθεί χωρίς εξετάσεις, καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, σε ποσοστό 5% (νοητική
αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης [τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση], αισθητηριακές αναπηρίες ακοής
[κωφοί, βαρήκοοι], κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα).
β) Άτομα με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Πρόκειται για φοιτητές που έχουν αξιολογηθεί από αναγνωρισμένα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής
Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ. πρώην ΚΕΔΔΥ), Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, Κέντρα Ψυχικής Υγιεινής, Πιστοποιημένα Κέντρα
του Υπουργείου Παιδείας για αξιολόγηση και πιστοποίηση ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες, Κέντρα Ψυχικής Υγείας,
ψυχιατρικές γνωματεύσεις και προσκομίζουν ειδική διαγνωστική έκθεση στην οποία αναφέρεται η περιοχή δυσκολίας
(π.χ. δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαναγνωσία κλπ).
γ) Άλλες ειδικές κατηγορίες ή αναπηρίες
Πρόκειται για φοιτητές που κατά τη διάρκεια των σπουδών τους αντιμετωπίζουν μόνιμο ή παροδικό σωματικό ή ψυχικό
πρόβλημα υγείας, το οποίο επηρεάζει την παρακολούθηση του προγράμματος σπουδών και δεν ανήκουν στις παραπάνω
κατηγορίες (διαταραχή ελλειμματικής προσοχής- υπερκινητικότητα [ΔΕΠ-Υ], διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, ψυχικές
διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες).

2

o Διευθέτηση εναλλακτικού τρόπου εξέτασης / αξιολόγησης (πολλαπλή επιλογή, ενδιάμεσες εξετάσεις προόδου αντί
μιας τελικής αξιολόγησης, προφορική εξέταση, μικτή εξέταση (γραπτά + συμπληρωματικά προφορικά)
o Διευθέτηση χρόνου διεξαγωγής εξέτασης/αξιολόγησης
o Διευθέτηση διάρκειας εξέτασης/αξιολόγησης
o Διευθέτηση διάρκειας εξεταστικής περιόδου
o Προσαρμοσμένο εκπαιδευτικό υλικό (ψηφιακή μορφή, μεγέθυνση, Braille κλπ)
o Παροχή χρόνου προετοιμασίας (π.χ. 10-15 λεπτά πριν την εξέταση για εξοικείωση με τα θέματα πριν την εξέταση)
o Χρήση υποστηρικτικών συσκευών από διδάσκοντες στις παραδόσεις / διαλέξεις των μαθημάτων (π.χ. tablet, pc)
o Χρήση υποστηρικτικών τεχνολογιών από τους φοιτητές κατά τη διάρκεια των εξετάσεων / διαλέξεων.
o Διεξαγωγή μαθημάτων και εξετάσεων σε προσβάσιμους χώρους
3

o Υποβολή αιτήματος για το εαρινό εξάμηνο : έως 01 Απριλίου ΚΑΘΕ ΕΤΟΥΣ
o Υποβολή αιτήματος για το χειμερινό εξάμηνο : έως 01 Δεκεμβρίου ΚΑΘΕ ΕΤΟΥΣ
o Υποβολή αιτήματος για την εξεταστική του Σεπτεμβρίου : έως 15 Ιουλίου ΚΑΘΕ ΕΤΟΥΣ
Συμβουλευτικό Κέντρο Φοιτητών Πανεπιστημίου Κρήτης

ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ ΒΟΥΤΩΝ, ΚΤΙΡΙΟ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ
ΤΗΛ. 2810-393653, 394880
EMAIL: hskf@edu.uoc.gr, Ιστοσελίδα: http://skf.uoc.gr/
ΡΕΘΥΜΝΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ ΓΑΛΛΟΥ, ΚΤΙΡΙΟ ΙΑΤΡΕΙΟΥ
ΤΗΛ. 28310‐77979, 77982
EMAIL: rskf@admin.uoc.g